Online dienstverlening aan werkgevers 2015

Ook werkgevers kunnen meer en meer gebruikmaken van onze online dienstverlening. Op het werkgeversportaal op uwv.nl kunnen ze onder andere hun ziek-, zwangerschaps- en hersteldmeldingen online doen via de Verzuimmelder en Digipoort. De Verzuimmelder is bedoeld voor individuele meldingen, Digipoort voor bulkmeldingen van grote werkgevers. Inmiddels hebben 70.000 werkgevers een account voor het werkgeversportaal, op Digipoort zijn 47.000 werkgevers aangesloten.

Voor werkgevers gebruiken we geen papieren brochures en folders meer, alle informatie is te vinden op het werkgeversportaal. Sinds maart 2015 zijn ook de Ziektewet- en Wazo-brieven daar digitaal beschikbaar. Via een notificatieservice kunnen werkgevers instellen of ze een signaal willen ontvangen op het moment dat er een brief is klaargezet. Ook kunnen werkgevers nu re-integratieverslagen en ontslagaanvragen uploaden. Voorlopig ontvangen de werkgevers de brieven ook nog op papier.