Klanttevredenheid

Tevredenheid werkzoekenden, 4 tot 12 maanden werkloos -6,56
Tevredenheid over kwaliteit online dienstverlening/werk.nl6,06,7 -
Tevredenheid werkgevers6,36,26,2
Tevredenheid werkgevers over online vacaturebemiddeling en -vervulling via werk.nl -6,05,6

De algehele klanttevredenheid van uitkeringsgerechtigden kwam in 2014 uit op gemiddeld een 7,0. Zij waardeerden de persoonlijke aandacht die zij van verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen krijgen daarbij met een 7,2. De waardering voor de digitale dienstverlening is gestegen. Werkzoekenden geven aan dat vooral de bereikbaarheid en het gebruiksgemak van werk.nl verbeterd zijn. Zo vinden ze de indeling overzichtelijker en hoeven ze minder vaak onnodig door te klikken. Ook zijn ze positiever over de Werkmap en de mogelijkheden hiervan om contact te hebben met een medewerker. Werkzoekenden die vooraf wisten dat zij voornamelijk online dienstverlening zouden krijgen en die daar ook gebruik van maken, waarderen onze online dienstverlening met een 6,7. Werkzoekenden waardeerden de persoonlijke aandacht van onze adviseurs werk met een 7,6.

Werkgevers waarderen ons met een 6,2. Zij vinden de bereikbaarheid en het gebruiksgemak van werk.nl verbeterd en geven aan dat de zoekfunctie op de site beter functioneert.