Online dienstverlening aan werkgevers

Ook werkgevers kunnen meer en meer gebruikmaken van onze online dienstverlening. Zo kunnen ze hun ziek-, zwangerschaps- en hersteldmeldingen online doen via de Verzuimmelder en Digipoort. De Verzuimmelder is bedoeld voor individuele meldingen, Digipoort voor bulkmeldingen van grote werkgevers. Eind 2014 waren ongeveer 91.000 werkgevers aangemeld bij de Verzuimmelder en Digipoort. Begin 2014 waren dat er ongeveer 65.000.

Op werk.nl is de wijze waarop werkgevers kandidaten kunnen zoeken verder verbeterd. Zo is het nu mogelijk zoekopdrachten te bewaren. Werkgevers kunnen desgewenst worden geïnformeerd als nieuwe cv’s matchen met hun zoekopdracht.

Voor werkgevers gebruiken we geen papieren brochures en folders meer. Voor deze doelgroep is alle informatie digitaal beschikbaar op uwv.nl/werkgevers.

Via een LinkedIn-groep voor en door werkgevers kunnen deze hun vragen over sociale zekerheid stellen en de dialoog aangaan met andere werkgevers en met UWV. In 2014 hebben we aan de leden van de LinkedIn-groep een webinar aangeboden over eigen risico dragen voor de Ziektewet. Werkgevers hebben dit eerste webinar zeer positief gewaardeerd.